top of page

VoIP

Flexibele, locatie-onafhankelijke, geïntegreerde en kostenbesparende telefonie.

VoIP, oftewel Voice over IP, maakt eenvoudigweg bellen via internet mogelijk. In plaats van traditionele telefoonlijnen te gebruiken, bevindt jouw telefooncentrale zich in de cloud. Hierdoor ben je niet langer gebonden aan vaste locaties en heb je alleen een internetverbinding nodig om bereikbaar te zijn voor jouw zakelijke communicatie.

Voordelen
  • Kostenbesparend, op vlak van onderhoud en reparatiekosten en tot 50% op telefoongesprekken.

  • Hoge geluidskwaliteit, dankzij het internet.

  • Eenvoudig hybride werken, gebruik de VoIP-app om te bellen, waar je ook bent.

  • Geavanceerde functies, zoals automatische receptionisten, gespreksopname en wachtrijen, contactlijsten, etc...  lees meer 

  • Eenvoudige uitbreidbaarheid, aangezien dit gewoon een softwarematige wijziging is.

  • Tekstberichten, VoIP biedt ook de mogelijkheid tot sms'en.

  • Integratie, met Office365, Teams of eigen software.

AdobeStock_297274649_edited.jpg
Verschil VoIP en traditionele telefonie

VoIP-technologie maakt kwaliteitsvolle telefoongesprekken via internet mogelijk, terwijl vaste telefoons afhankelijk zijn van een koperen telefoonnetwerk om uitgaande gesprekken te maken en inkomende gesprekken te ontvangen.

Bij de implementatie van VoIP wordt het beheerd via de cloud, waardoor er geen behoefte is aan installatie of beheer ter plaatse. Wanneer je gebruikers wilt toevoegen of wijzigen, is dit een softwarewijziging in plaats van de noodzaak om een techneut te bellen.

GettyImages-1301747300_edited.jpg
Wat heb je nodig?

Voor een kleine opstelling heb je alleen een abonnement nodig bij je zakelijke VoIP-provider en een apparaat om gesprekken te kunnen voeren om voor de eerste keer op te zetten. Dit apparaat kan een vaste telefoon zijn, een softphone op je laptop, of een VoIP-app op je mobiele telefoon.

​

Een zakelijk abonnement afsluiten en je bent klaar om te bellen!

Systeem functionaliteiten
Automatische receptionist
Softphone

Een automatische receptionist is een telefoonsysteemfunctie die inkomende oproepen automatisch beheert en routeert naar de juiste bestemming zonder tussenkomst van een receptionist of operator. Het biedt bellers opties via een interactief spraakmenu of een keuzemenu, waar ze kunnen kiezen welke afdeling, medewerker of extensie ze willen bereiken. Dit helpt bij het efficiënt beheren van oproepen en het bieden van een betere klantenservice.

Mobiele en desktop-apps stellen je in staat om je VoIP-telefoondienst te gebruiken zonder een VoIP-toestel.

VoIP-apps zijn ideaal voor verkopers en technici die onderweg werken, evenals voor externe medewerkers die vaak koffiezaken en co-workingruimtes bezoeken. Deze apps zorgen ervoor dat iedereen in je bedrijf bereikbaar is, ongeacht waar ze zich bevinden. Zo is er dus geen nood aan extra hardware.

Gesprekopnames
Cyberveiligheid

VoIP gaat nog een stap verder en stelt je in staat om gesprekken op te nemen voor het geval je je inhoud wilt laten controleren voor kwaliteits- of regelgevingsdoeleinden. Het biedt basisopties voor het opnemen van gesprekken, waarbij gesprekken worden opgeslagen in een cloudgebaseerd portaal, klaar voor latere download.

Je kan ook kiezen voor geavanceerdere gespreksopname, inclusief functies zoals sentimentanalyse om ontevreden klanten te signaleren of verkoopkansen te creëren.

Het internet is gevoelig voor beveiligingsfouten. Elk gesprek dat via internet wordt gevoerd, moet veilig zijn. Door VoIP te gebruiken, wordt alles tijdens de overdracht en opslag versleuteld. Niemand heeft toegang tot je gesprekken, alleen de metagegevens. Bijvoorbeeld, je belt een collega op kantoor in Arizona. De gesprekslogs tonen het tijdstip en de duur van het gesprek, maar de inhoud is niet zichtbaar.

Status
Groepen

Collega's worden op de hoogte gebracht of je beschikbaar bent door middel van je statusupdate (beschikbaar, in gesprek, afwezig, in meeting, etc.) Je status kan handmatig aangepast worden, geprogrammeerd of gesynchroniseerd met jouw online agenda. 

Samenbrengen van diverse personen in één of meerdere oproepgroepen (zoals Administratie of Verkoop), waarbij alle telefoons van de groepsleden overgaan bij een inkomende oproep van een klant naar die groep. Of stel een wachtrij in waarbij de personen geordend zijn als 1ste, 2de, etc. Wanneer de eerste persoon dan niet beschikbaar is kan de 2de reageren enzovoort.

Analyse

Er zijn tal van analysemogelijkheden zoals antwoordpercentage, wachttijd, gemiste telefoontjes, gespreksduur, etc. Zo kunnen hier KPI's voor opgesteld worden en wordt het makkelijker om medewerkers te evalueren.

Wij geven je graag nog wat meer uitleg hoe VoIP een meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf.
360IT-WEB-CONTACT
bottom of page